Aby sme mohli zlepšovať služby na www.humanet.sk, prispôsobovať reklamu a analyzovať návštevnosť, využívame cookies. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Títo partneri môžu príslušné informácie skombinovať s ďalšími údajmi, ktoré ste im poskytli alebo ktoré od vás získali, keď ste používali ich služby. Kliknutím na tlačidlo OK alebo iný odkaz na webe udeľujete s uvedeným súhlas. Zmeniť to môžete kedykoľvek v nastavení vášho prehliadača. Viac info. OK
EN Mzdy a personalistika 041 / 286 15 15 Účtovníctvo 041 / 286 15 15 Podpora Videonávody Príručky Školenia Novinky

27.02.2015 / Opravy chýb v registračnom liste fyzickej osoby

Opravy chýb v registračnom liste fyzickej osoby

Opravy chýb v registračnom liste fyzickej osoby

Ako postupovať pri oprave chýb v registračnom liste fyzickej osoby?

Zamestnávateľ je povinný prihlásiť a odhlásiť zamestnanca do registra poistencov a sporiteľov starobného dôchodkového sporenia, a to elektronicky, prostredníctvom systému elektronických služieb Sociálnej poisťovne. V prípade uvedenia nesprávnych údajov je pre zamestnávateľa dôležité poznať správny postup pri oprave chybne vyplneného Registračného listu FO (RLFO) typu prihláška alebo odhláška zamestnanca.

Ak zamestnávateľ zistí, že na prihláške uviedol napr. nesprávny typ zamestnanca, alebo nesprávny dátum vzniku poistenia zamestnanca, pričom pracovný pomer zamestnanca stále trvá, (nebola zaslaná odhláška z poistenia), zamestnávateľ zašle elektronicky RLFO – zrušenie prihlásenia a následne RLFO – prihláška so správnymi údajmi.

Ak však uvedie nesprávne údaje na odhláške zamestnanca, je potrebné, aby kontaktoval priamo príslušnú pobočku Sociálnej poisťovne, pretože odhlášku nie je možné opraviť elektronicky. Zamestnávateľ kontaktuje pobočku Sociálnej poisťovne aj v prípade, že zistí chybne nahlásené údaje v prihláške, odhláške alebo v prerušení potom, ako zamestnanca odhlásil z registra poistencov po skončení pracovného pomeru. V tomto prípade zamestnávateľ písomne požiada pobočku o opravu údajov týkajúcich sa zániku poistného vzťahu zamestnanca (storno odhlášky). Ak je nesprávny údaj uvedený v prihláške, po otvorení poistného vzťahu pobočkou, zamestnávateľ zašle elektronicky zrušenie prihlásenia a následne zašle prihlášku a zároveň odhlášku už so správnymi údajmi.

Zaujala vás novinka? Podeľte sa o ňu s vašimi známymi.