Aby sme mohli zlepšovať služby na www.humanet.sk, prispôsobovať reklamu a analyzovať návštevnosť, využívame cookies. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Títo partneri môžu príslušné informácie skombinovať s ďalšími údajmi, ktoré ste im poskytli alebo ktoré od vás získali, keď ste používali ich služby. Kliknutím na tlačidlo OK alebo iný odkaz na webe udeľujete s uvedeným súhlas. Zmeniť to môžete kedykoľvek v nastavení vášho prehliadača. Viac info. OK
EN Mzdy a personalistika 041 / 286 15 15 Účtovníctvo 041 / 286 15 15 Podpora Videonávody Príručky Školenia Novinky

01.06.2016 / Aj neprevzaté zásielky sú časom doručené

Aj neprevzaté zásielky sú časom doručené

Aj neprevzaté zásielky sú časom doručené

Začiatkom roka finančná správa spustila obojsmernú elektronickú komunikáciu s platiteľmi spotrebných daní. Časť dokumentov si firmy neprevzali, napriek tomu sa považujú za doručené.

Finančná správa začala 11. januára 2016 elektronicky komunikovať s platiteľmi spotrebných daní. Počas úvodných mesiacov vydali takmer 2 500 elektronických dokumentov, ktoré doručovali približne 1 200 firmám.

Takmer tretinu dokumentov si firmy neprevzali, napriek tomu sa považujú za doručené. Najčastejšie dôvody neprevzatia dokumentov sú:

  • subjekt ani po upozornení nemá autorizovanú osobu na preberanie zásielok,
  • oprávnená osoba je dlhodobo odcestovaná alebo hospitalizovaná,
  • technické problémy na strane subjektu,
  • nepozornosť, nevšímavosť,
  • vedomé neprevzatie.

V sledovanom období si takmer 300 dokumentov adresáti neprevzali vedome. Na ich doručenie to však nemá žiadny vplyv. Pokiaľ adresát neprijme elektronický dokument do 15 dní odo dňa jeho zaslania do elektronickej osobnej schránky, dokument sa považuje za doručený posledným dňom lehoty, aj keď sa adresát o doručení nedozvedel.

Ak sa chcete vyhnúť nepríjemným prekvapeniam v budúcnosti, odporúčame Vám:

  • nastaviť oprávnenú osobu na preberanie dokumentov,
  • nastaviť si notifikáciu o prijatí správ,
  • komunikovať s colným úradom.

V prípade otázok môžete kontaktovať call centrum finančnej správy 048/4317 222 v pracovných dňoch od 8:00 do 16:00 hod.

Zdroj: Finančná správa

Zaujala vás novinka? Podeľte sa o ňu s vašimi známymi.